Fjordling 18HT informasjon

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Fjordling18HT
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 dec 2009, 17:32

Fjordling 18HT informasjon

Inlägg av Fjordling18HT »

Jeg kjøpet i høst en "shabby" 1981 modell Fjordling 18HT. Bruker nå vinteren til å få den opp i "ny" stand: Ny gelcoat utvendig og innvendig, ny fenderlist, lager ny treinnredning, nytt elektrisk opplegg, nye stoler og puter, ny kalesje mm. Har også kjøpt en nesten ubrukt Yamaha Vmax HPDI 200 som skal settes på båten. Gjorde samme "øvelse" med en Wesling for en noen år siden, og vi fikk da en veldig kjekk bruksbåt som vi hadde mange års kjekk og problemfri bruk.

Det er Rana Båtfabrikk som har produsert båten, men de eksisterer ikke lenger, så tilgang på informasjon fra produsenten er ikke lett. Jeg vet de grunnleggende data om båten, og at det er Linge som har konstruert den. Skulle svært gjerne hatt litt mer informasjon om denne båten, og svært gjerne kopi av brosjyrer / tester. Dersom det er noen der ute som også kan gi meg litt informasjon, så hadde jeg blitt glad:

- Tekniske data på båten.
- Kopi av brosjyrer / tester
- Erfainger med å sette stor motor på båten. Er det noe som vet hvor stor motor båten "konstruert for"
- Hvordan oppfører båten seg i høy fart.

Jeg er intressert i all informasjon / erfaring med denne båttypen.

Jeg venter i spenning :-)

Mvh
Geir
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Fjordling 18 HT

Inlägg av cepe »

Joda, Rana-plast finnes fortsatt. http://www.ranaplast.no/

Fjordling 18 er ikke produsert av Fjord men av Rana. Linge var av en annen oppfatning enn mange andre konstruktører hva gjaldt rettighetene til sine modeller. Han beholdt rettighetene til Fjordling og satte den i produksjon hos Rana. Fjordling 17 er/var også i produskjon hos Dyvik.

--cepe
Skriv svar