Fjord 21 Nordic

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Johan Gunverth
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:29

Fjord 21 Nordic

Inlägg av Johan Gunverth »

Hej allihopa! Ny på forumet och förhoppningsvis snart medlem.

Jag har precis skaffat en Fjord 21 Nordic/Snipa/Snekke som behöver lite kärlek. Otroligt välbyggd båt rent allmänt. Blev rätt imponerad av de inplastade VP-rören för eldragning och den rejält tjocka plasten i övrigt.
Hur som helst behöver den lite omvårdnad eftersom den gått som ren transportbåt i Strömstadstrakten. En hel del hål att laga och nytt kapell behövs istället för den bökiga hardtop:en. Någon som känner till något färgkoder för gelcoaten på 70-tals-Fjordar? Har den ljust gulgröngråa tonen i i däcket. Skall försöka få tag på färgkartor, men kolla med er här först.

För övrigt hittar jag ingen helst info om denna modell här på forumet. Den är inte ens med i modellistan.
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Re: Fjord 21 Nordic

Inlägg av cepe »

På den norske Fjordklubben, www.fjordboatclub.com , er det bl.a. noen brosjyrer med Fjord 21 Nordic. Du må nok være registert for å se dem.

--cepe
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Fjord 21 Nordic

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Information om Fjord snekkene/snipa finns bland annat på CD2 som finns att köpa från Fjordklubben:
http://www.fjordclub.com/Bestallningsblankett.pdf

Vi skall göra ett försök uppdatera hemsidan med alla modeller under hösten det finns mycket mer info om Fjordbåtarna i våra arkiv.

MVH

Lars Lundbladh
Ordförande Fjordklubben
Fjord 900 Dolphin -88 /D6
Ordförande och webmaster i Fjordklubben
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Re: Fjord 21 Nordic

Inlägg av cepe »

Broren min har forøvrig en Fjord 21 Nordic Cabin om du skulle ha noen spesifikke spørsmål.

--cepe
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Re: Fjord 21 Nordic

Inlägg av cepe »

I denen tråden http://www.fjordboatclub.com/i/index.php?showtopic=1316 er det en scannet tegning av Fjord 21 Nordic Cabin.

--cepe
Johan Gunverth
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:29

Re: Fjord 21 Nordic

Inlägg av Johan Gunverth »

Tackar, tackar! Ritningen blir ju väldigt bra när jag skall fixa båtkärra snart.
Skriv svar