FjordWing

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Runar
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 aug 2004, 21:54
Ort: Norway

FjordWing

Inlägg av Runar »

Hei,
er det noen som vet om det er mulig å bygge om en FjordWing HT til SP? (jeg har et bilde av en SP, men ver ikke hvordan jeg legger ut bilder på forumet ???)

Har søkt etter firma som kan lage slik vindskjerm, men finner dessverre ingenting....[:(]



Runar
Trond J
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 aug 2003, 08:48
Ort: Norway
Kontakt:

Inlägg av Trond J »

Hei

Vet vel ikke hvordan det er og bygge om fra en HT til SP.Tror kanskje det hadde vært lettere og solgt den du har og kjøpt en SP med tanke på pris på ombygging og det hele.Men uansett så har du en link her http://www.ngf.as/ Husk også på at båten vil bli vanskligere og selge om den er ombygd,de fleste vil nok ha en slik båt original stand vil jeg tro.
Hilsen
Trond J
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Inlägg av cepe »

Jeg har set en FjordWing 19 HT uten HT i Oslofjorden. Det så ut som om de bare hadde skrudd av Hartdop'en. Vindskjermen så litt rar ut.

Jeg så det lå en SP på www.finn.no. Og jeg er interessert i en HT.

--cepe
Runar
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 aug 2004, 21:54
Ort: Norway

Inlägg av Runar »

Hei,
Takk for nyttig inputs! Det er nok absolutt viktig å vurdere om det er "riktig" å gjøre en slik ombygging. Jeg har ikke undersøkt forskjellene på HT og SP særlig grundig, og har ikke sett en SP "live" på mange år! Utifra bilder å dømme ser det ut for at styreposisjon etc er tilsv. som i HT og at dermed (så langt jeg kan se) "kun" er vindskjerm og kalesje som er forskjellig. Mye mulig jeg tar feil og er uansett takknemlig for kommentarer!


Runar

Runar
Skriv svar