Fjord Selco 25?

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Fjord Selco 25?

Inlägg av cepe »

Jeg så denne modellen i modelloversikten. Jeg har aldri sett denne Fjord-modellen før og lurte på om det egentlig er en Fjord. Er det noen som vet når den ble produsert.

Jeg finner ikke båten i Det norske Veritas sertifiseringsregister fra årene 1970-83 og 87-98.
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Inlägg av cepe »

Er det noen som vet noe mer om denne modellen? Er det virkelig en Fjord?
cepe
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 okt 2003, 08:59
Ort: Norway
Kontakt:

Fjord selco 25, er det virkelig en Fjord?

Inlägg av cepe »

Denne båttypen har jeg sett til salgs et par ganger som "Fjord" eller endog "Selcruiser". Nå senest på Finn.no Jeg har prøvd å få noen til å dokumentere at det er en Fjord ved å vise en broskjyre eller annet originalt Fjord-plast materiell som beskriver modellen eller bilde av et DnV- eller fabrikk-skilt i båten. Men ingen har greid det ennå.

Bild

I modelloversikten her på fjordclub.com er denne listet opp som en "Fjord Selco 25" uten at noen har kunnet dokumentere at det er en Fjord produsert av Fjordplast.

Jeg gir flaske Whiskey til den som kan dokuemntere at denne modellen er laget av Fjord. En blomsterbukett om den er en avholdsmann ;-)
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej Cepe!

Båten på bilden din går inte att verifera som en Fjord eller Selco båt , den kommer tillsviadre att tas bort ifrån modellarkivet.

/Lars
Skriv svar