Pentry 725/815

Tekniska frågor om tex. motorer , el etc.
Technical matters about engines, electrical equipment etc.

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
jbjord
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 sep 2003, 23:47
Ort: Norway

Pentry 725/815

Inlägg av jbjord »

I vår 815 er plastikken i pentyret (det som er innenfor selve pentyret som holder bestikk/tallerkner mm) delvis sprukket og ødelagt.

Noen som vet om det går ann å få tak i en ny?
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Tyvärr är det nog svårt få tag på något , möjligen begagnat. Varför inte reparera eller plasta ett nytt alternativt bygga om det helt? Själv byggde jag ett nytt pentry i min 21 Weekender som utnyttjade utrymmet bättre än det gamala. Jag kan skicka en bild om du vill. Visserligen är pentryt betydligt mindre men av samma typ.

/Lars
jbjord
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 sep 2003, 23:47
Ort: Norway

Inlägg av jbjord »

Hei!

Jeg er takknemlig for bilder (jbjord@online.no). Regnet med det kom til å bli vanskelig å få tak i nytt så jeg har vurdert å erstatte med teak. Plastring kan være et alternativ, men det spørs om ikke all plastikk har blitt "spør" og dermed vil dette bare være en midlertidlig løsning.

Mvh
John[:)]


<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars Lundbladh</i>

Hej!

Tyvärr är det nog svårt få tag på något , möjligen begagnat. Varför inte reparera eller plasta ett nytt alternativt bygga om det helt? Själv byggde jag ett nytt pentry i min 21 Weekender som utnyttjade utrymmet bättre än det gamala. Jag kan skicka en bild om du vill. Visserligen är pentryt betydligt mindre men av amma typ.

/Lars

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
kafl002
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 jan 2004, 12:05
Ort: Sweden

Inlägg av kafl002 »

Hej Lars !

Jag har också funderingar på att bygga om pentryt i min 21 W och undrar om man kan få ta del av dina bilder ?
Det är ju alltid bra att få se andras ideer innan man skrider till verket.

Mvh

Kalle
Lars Lundbladh
Inlägg: 1500
Blev medlem: 26 jul 2003, 23:46
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Lars Lundbladh »

Hej!

Jag har skickat bilderna till din mail adress.

/Lars
Thor
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 feb 2004, 13:42
Ort: Norway

Inlägg av Thor »

Hei.

Jeg har en Fjord 24 Weekender. Som du sier er det muligheter til å bygge om slik at plassen blir utnyttet bedre. Er det mulig å få et bilde tror deu.

Mvh Thor Brønlund
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars Lundbladh</i>

Hej!

Tyvärr är det nog svårt få tag på något , möjligen begagnat. Varför inte reparera eller plasta ett nytt alternativt bygga om det helt? Själv byggde jag ett nytt pentry i min 21 Weekender som utnyttjade utrymmet bättre än det gamala. Jag kan skicka en bild om du vill. Visserligen är pentryt betydligt mindre men av samma typ.

/Lars

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Thor Brønlund
Thor
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 feb 2004, 13:42
Ort: Norway

Inlägg av Thor »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars Lundbladh</i>

Hej!

Tyvärr är det nog svårt få tag på något , möjligen begagnat. Varför inte reparera eller plasta ett nytt alternativt bygga om det helt? Själv byggde jag ett nytt pentry i min 21 Weekender som utnyttjade utrymmet bättre än det gamala. Jag kan skicka en bild om du vill. Visserligen är pentryt betydligt mindre men av samma typ.

/Lars

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Thor Brønlund
Skriv svar