Stolsstativ till Fjordwing 19 HT

Frågor om Båtar och modeller.
Questions about boats and modells

Moderator: Lars Lundbladh

Skriv svar
Svanström
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 maj 2006, 21:52

Stolsstativ till Fjordwing 19 HT

Inlägg av Svanström »

O'hoj!
Jag har dessvärre ingen bild på det som jag menar men, stolarna i Fjordwing sitter ju monterade på ett aluminiumrör vars bägge ändar börjar och slutar i en glidskena som är fäst på träsargen i skrovsidan (Fjordling har en liknande konstruktion). Röret kommer alltså ut i båten från skrovsidan, gör sedan 4 st. 90 graders böjar och går in mot samma skrovsida ca. 30 cm bakom/framför utgångspunkten.. På denna konstruktion sitter alltså stolen.

Jag krånglar kanske till det genom att försöka beskriva men vad jag undrar är om dessa chassin finns att köpa nya någonstans? Ett alternativ kan ju också vara att låta tillverka nya i t.ex. rostfritt. Det har dock visat sig vara lätt att få tag i material för nytillverkning men svårare att hitta någon som kan åta sig att böja rostfritt. Har nån tips på någon firma som jobbar med rostfritt i Stockholmstrakten?

Alla svar emottages tacksamt! Kom bara inte dragandes med snack om "närmsta smed" då detta redan är testat och resultatet blev inte tillfredsställande :( .
Dyviks marina har jag också kollat med (de som nytillverkade Fjordlingen ett tag). De kunde inte hjälpa mig.
Skriv svar